PeterPanBike

lauantai 6. joulukuuta 2014

P36 6.12 Chillan - Santiago


Viimeinen ajopäivämme Santiagoon oli vauhdikasta menoa pitkin Pan American moottoritietä Santiagoon saakka. Tietulleja oli taas matkan aikana monta, mutta niitä on jo harjoiteltu sen verran että ryhmämme suoriutui nopeasti läpi niistä. Minä pysähdyin ensin maksamaan kaikki ja sitten yksitellen vauhdilla matkaan aina puomin noustessa. Koska oli lauantai ei Santiagossa ollut tavallisia massiivisia ruuhkia ja saavuttiin jo ennen kahta vuokraamon pihaan palauttamaan pyöriä ja parissa tunnissa palautus oli tehty. Tavarat takseihin ja hotellille, josta suunnistaminen illalliselle jo aiemmin hyväksi havaitsemaani italialaisravintolaan. Ilta sujui hyvin syödessä ja juodessa ja pidettiin siinä muutama puhekkin toisillemme. Olimme väsyneitä, mutta onnellisia ja mikä tärkeintä terveitä kaikki lukuun ottamatta pieniä kaatumisruhjeita. Itselle nostan vähän peukkua, että pysyin koko 12 000 kilometriä pystyssä vaikka lähellä se kaatuminen oli minullakin muutamaan kertaan.

Haasteta matkalla oli jos jonkinlaisia, mutta meillä suomalaisilla on erinomainen kyky  ratkaista ongelmat ja meno jatkui aina, hetkittäin muun muassa suola-autona lavalla ja ongelmia aiheuttaneet bensapumput bemareihin löytyivät La Pazista, jotka Markus ja Matti vaihtoivat itse.

Pyöristä pientä yhteenvetoa. Kawasakin KLR:ssä ei ollut tekniikkapuolella mitään ongelmia lukuun ottamatta Timon pyörää joka on päästetty todennäköisesti edellisen käyttäjän toimesta keittämään ja kannen tiivisteessä on ollut reikä. Kaatuma – ja laukkuraudat antoivat joissain yksilöissä vähän periksi tärinässä ja niitä hitsailtiin muutamia. Pasin Yamaha oli malleista kaikkein paras hiekalla ja ajoasento ja penkki olivat mainioita testattuani pyörää Yamahassa ei ei ollut mitään vikaa lukuun ottamatta peilin kiinnitystä jota ei saanut millään kiristettyä. Mitään vikaa ei myöskään minun uudessa 2015 –mallin Bemari GS 800 –mallissa. Keskituen kiinnityspultti oli ainut mikä löystyi. Uusi malli on selkeä päivitys verrattuna vanhempaan ja ainakin tämän perusteella sitä voi suositella. Bemarien bensapumput olivat matkan suurin haaste ja ne kannattaa ottaa mukaan, mikäli suunnittelee pidempää matkaa. Lisäksi Markuksen bemarissa murtui akunkenkä tärinässä. Jarin ja Esko pyörissä ne myös irtosivat tärinässä. Nuo nyt ovat pikkujuttuja. Kawasakeissa mutterit tulee tarkistaa säännöllisesti. Bemareissa ne pysyvät paremmin paikoillaan. Touratechin muovilaukut ovat vedenpitävät ja kevyet. Ainut ongelma olivat saranatapit, jotka tahtoivat lentää ulos tärinän vaikutuksesta.

Lähtötunnelmia viimeiseltä aamulta. Palilla itsenäisyypäivän kunniaksi lippu hanskassa

Tasaita motaria painettiin koko matka.

Saapuminen Santiagoon
...jossa pyörien luovutus.


Bemarini on taas onnellisesti kotona.
Illanviettoa Santiagossa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti